Vanliga frågor

Vad kostar frakten?

Frakten inom Sverige är gratis med DHL när du beställer varor för minst 800 kr, annars kostar frakten 69 kr. För beställningar med Urb-it (än så länge endast möjligt för beställningar innanför tullarna i Stockholm) kostar frakten 125 kr.

För våra internationella kunder utanför Sverige kostar frakten 375 kr till de länder som är valbara i kassan. Bor du i ett land som inte finns med i kassan ber vid dig kontakta oss för aktuell fraktkostnad.

Hur fungerar er prisgaranti?

På Dunbutiken erbjuder vi prisgaranti på samtliga produkter. Prisgarantin gäller från datumet då beställningen genomfördes och 7 dagar framåt i tiden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har samma specifikationer samt kan köpas på lika villkor t.ex. fraktfritt och med liknande leveranstid. Prisgarantin gäller mot svenska internetbaserade butikskonkurrenter. Det åligger kunden att kunna styrka konkurrerande prissättning. För att utnyttja vår prisgaranti mailar du dina uppgifter till oss på info@dunbutiken.se

Hur lång är leveranstiden? Och vilka fraktalternativ finns?

1-3 vardagar beroende på vart i landet du bor. Alla varor som finns i lager skickas inom 24-timmar på vardagar. För beställningsvaror är leveranstiden 5-7 vardagar.

DHL Service Point levereras till ditt närmaste ombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paketet. Bor du innanför tullarna i Stockholm? Då kan du få dina varor levererade med Urb-it på 1 timme hem till dörren.

Leverans med DHL

Leveransen med DHL servicepoint sker till ditt lokalautlämningställe. Avisering sker via SMS. Tänka därför på att kontrollera att du angivit ett korrekt telefonnummer på din order samt att du har en giltigt id-handling vilken krävs för att hämta ut ditt paket.

Leverans med DHL företag kan endast göras till företag då denna tjänst inte kan levererar till privatpersoner. Om du som privatperson beställer leverans till företag är endast kortbetalning möjlig.

Leverans med Urb-it

urb-it är tillgängligt i Stockholms innerstad samt Hammarby Sjöstad. Beställning med urb-it 1 hour kan göras från att butiken öppnar tills 1 timme före stängning. urb-it specific time går att göra dygnet runt, leveranstider anges i kassan.

Avisering sker via sms eller via urb-it:s app. Om du och urbern inte etablerat kontakt kommer hon/han att kontakta dig tre gånger via telefon och/eller sms – om ni ej får kontakt kommer ordern anses som outlöst.

Betalning sker via betal-/kreditkort eller alternativt betalsätt vid köptillfället. Betalning vid mottagande av produkt är ej möjlig. Du kan göra en retur i en valfri fysiskt butik eller genom att skicka retur till avsändaradressen.

Vilka betalsätt kan jag välja mellan?

Vi använder oss av säkra betallösningar från DIBS och Klarna. Nedan kan du läsa om de olika betalsätt som vi på Dunbutiken.se erbjuder.

DIBS Kortbetalning 
Vid köp med kort betalar du enkelt i kassan med Visa, Mastercard eller Amex. Du får sedan varorna hemskickade. Varorna är betalda när du får dem och du behöver inte hålla reda på någon faktura. Vid betalning med kort slussas du vidare från kassan till DIBS:s säkra betalserver. Ditt kortnummer delas därför aldrig med företaget du handlar av. För din trygghet är alla transaktioner uppsatta med 3D-Secure, Verified by Visa och MasterCard Secure Code.

Betalning med Klarna Faktura
När du väljer faktura får du hem varorna först och kan se att de motsvarar dina förväntningar. När du väljer att betala med faktura kan du välja mellan att betala allt på en gång eller att göra en delbetalning. Detta val gör du i webbutikens kassa. Vid delbetalning kan du välja att dela betalningen på 3, 6 eller 12 månader. Fakturan kommer till dig via e-post och du har 14 dagar på dig att betala. Vid val av betalningsalternativet faktura kan du känna dig trygg. Du uppger ditt personnummer i webbutikens kassa, detta för att vi skall kunna kontrollera dina personuppgifter och godkänna köpet.

Vad har ni för returvillkor?

För leveranser inom Sverige erbjuder vi alltid gratis returer och öppetköp i 30 dagar på varor som är oanvända och i orginalförpackning.  Skickas returen från ett annat land än Sverige skall kunden stå för returfraktkostnaden. Öppet köp gäller från den dag du hämtar ut paket tills dessa att du lämnar in paket på utlämningsstället.

Kan jag handla från er om jag bor utanför Sverige?

För våra internationella kunder kan vi erbjuda leverans med DHL Express till ett antal större europeiska länder direkt i kassan mot en fast kostnad om 375 kr. Finns ditt land inte med som alternativ ber vi dig kontakta oss för prisförslag.

Hur behandlas mina personuppgifter?

Dventure AB (Dunbutiken.se) följer PUL (Personuppgiftslagen) i sin hantering av personuppgifter. Dina uppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt så att du kan känna dig trygg när du handlar i vår webbshop. De personuppgifter som du lämnar och som vi sparar vid ditt köp, används för att kunna administrera dina köp och i marknadsföringssyfte (t.ex. e-post utskick). Vi lämnar inte uppgifter till tredje part.

Du kan skriva till Dventure AB, (som är personuppgiftsansvarig), och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar.

Hur hittar jag rätt i dunjungeln?

Under vår guide ”allt om duntäcken” kan du läsa på kring valet av duntäcke och kuddar. Här kan du även läsa hur du sköter om ditt täcke på bästa sätt och finna annan viktig information.

Hur gör jag för att handla?

  1. När du har valt ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.
  2. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassen. Du går till kassan genom att klicka på din varukorg uppe till höger i menyn. Välj sedan till kassan i varukorgen.
  3.  Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det under varukorgen. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på ”lägg till” för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.
  4.  Fyll i dina adress- och personuppgifter. Du fyller även i den e-postadress och ditt telefonnummer (helst mobilnummer som också används för SMS-avisering).
  5. Välj det betalningssätt du önskar använda.
  6. När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt. Skulle betalningen av någon anledning inte godkännas skickas du tillbaka till kassan för att kunna välja ett annat betalningssätt. Går betalningen igenom som den ska skickas du till en sida som bekräftar att din order är mottagen.
  7. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
  8. Vi kommer att hålla dig uppdaterad från dess att produkten/produkterna lämnar lagret till dess att varan levereras hem till dig.